top of page
Fästpunkt 2

Kontakta oss

Välkommen till vårt hjälpcenter.

Här hittar du information om hur du enklast kontaktar oss. Längre ner på sidan finner du en lista med vanliga frågor och svar. Tryck här för att komma dit.

email.png

Maila oss din fråga eller fundering.

Vi svarar dig så snabbt vi kan.

user-3.png.webp

Få snabb åtkomst till populära sidor

Läs mer om våra tjänster, priser och UltraSafe med bara ett knapptryck.

Anchor 1
telephone-2.png

Ring oss måndag till lördag mellan 10-18

Kom i kontakt med oss per telefon. Skulle vi sitta upptagna ringer vi tillbaka så snart en av oss blir tillgänglig igen. 

qa.png

Lista över vanliga frågor och svar

Längre ner på sidan har vi samlat svar på frågor som vi får från våra kunder. I många fall finner du svaret på just din fråga där.

Lista över vanliga frågor och svar.

Nedan har vi samlat ett tiotal frågor som vi fått av våra kunder och svaren på dessa, på en och samma plats.

Q&A:s

Säkerhet

Första frågan

Covid-19 och säsongsinfluensan

Med anledning av covid-19 och säsongsinfluensan har vi på HappyToHelp tagit fram en rad försiktighetsåtgärder för våra kunders och Helpers säkerhet och hälsa. Vi kräver att våra Helpers är fullvaccinerade och ska kunna uppvisa ett digitalt covidbevis om så efterfrågas av kunden.

Allmänt

Hur fungerar HappyToHelp?

Boka ditt besök direkt på hemsidan, över telefon, per mail eller i vår app. Välj datum och tid, om du föredrar att ses på plats eller på distans följt av en kort problembeskrivning. Därefter hör vi av oss till dig för avstämning. Det kan inte bli enklare!

Vad kan jag få hjälp med?

Vi hjälper dig med allt som har med Apples produkter och tjänster att göra. Det enda vi inte hjälper dig med är att laga hårdvaran. Tryck för att läsa mer om vårt tjänsteutbud.

Hur mycket kostar det?

Ett hembesök debiteras med 795:- för varje ny påbörjad timme. Väljer du att inte utnyttja RUT kostar det 1590:- för varje ny påbörjad timme. Minsta debitering för ett hembesök är en timme. För våra Helpers säkerhet kan vi komma att be dig förskottsbetala priset för den första timmen.

Vilka dagar och tider kan ni hjälpa mig?

Vi finns tillgängliga måndag till lördag mellan klockan 10:00 till 18:00. Vid bokning visas en kalender med tillgängliga dagar och tider, med en framförhållning på 22 dagar. Skulle du behöva hjälp utöver våra ordinarie öppettider ber vi dig att kontakta oss.

Hur bokar jag en Helper?

Boka ditt besök direkt på hemsidan, över telefon, per mail eller i vår app. Välj datum och tid, om du föredrar att ses på plats eller på distans följt av en kort problembeskrivning. Därefter hör vi av oss till dig för avstämning.

Är HappyToHelp tillgängligt där jag bor?

HappyToHelp har Stockholmsregionen som täckningsområde. Om du är osäker på om du bor inom det området ber vi dig att kontakta oss så hjälper vi dig att kontrollera det. Befinner du dig utanför vårt täckningsområde sker bokning enligt överenskommelse med dig.

Hur bokar jag om min tid?

Ombokning sker utan kostnad såvida den görs minst 24 timmar innan supporttillfället börjar. Det kan göras här på hemsidan och kräver att du är inloggad på ditt konto eller genom att maila oss på info@happytohelp.se. Skriv gärna ditt telefonnummer i mailet, så återkommer vi.        

Hur fungerar RUT-avdraget?

I och med att HappyToHelps support i hemmet faller under hushållsnära tjänster (IT-tjänster utförda i hemmet) gäller RUT-avdrag på våra tjänster. Vi har samlat de vanligaste frågorna angående RUT-avdrag på en separat sida. Den sidan hittar du här.

Supporttillfället

Vad händer om Helpern inte kan lösa problemet? 

 

 

Om vi inte lyckas lösa problemet presenterar vi alltid ett förslag till en lösning. 

Hur lång tid tar det innan jag får hjälp?

 

Vi hjälper dig så snabbt vi kan. Dock är vår målsättning att hjälpa dig inom 48 timmar. 

Hur betalar jag?

I samband med att bokningen är lagd kommer vi höra av oss till dig gällande förskottsbetalning via Swish för den första timmen. Om sessionen överskrider en timme kommer du att faktureras för resterande belopp. Betalning sker antingen med Swish eller faktura.

Våra Helpers

Vem är en så kallad Helper?

En Helper älskar teknik. Och inte bara tekniken i sig utan även att hjälpa andra med den. Samtliga Helpers har genomgått en grundutbildning hos HappyToHelp och uppfyllt alla krav som ställts. Vi har även kontrollerat alla våra Helpers med ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Är era Helpers försäkrade under uppdraget?

Alla våra Helpers är självklart försäkrade när de är ute på uppdrag. De omfattas av en ansvarsförsäkring på alla sina uppdrag som är utformad för just IT-support. Däremot gäller försäkringarna inte hårdvara, vilket är varför vi inte kan låta våra Helpers utföra uppdrag som rör den.

Övriga frågor

Jag har betalat men fått en påminnelsefaktura, varför det?

 

Vänligen kontakta oss genom att maila ekonomi@happytohelp.se så tar vi en titt och löser det!

Hur kan mitt företag samarbeta med HappyToHelp?

 

Vi är alltid intresserade av nya partnerskapsmöjligheter. Kontakta oss så kikar vi på hur ett upplägg skulle kunna se ut. Superkul!

bottom of page